• Hey Guest! Ever feel like entering a Game Jam, but the time limit is always too much pressure? We get it... You lead a hectic life and dedicating 3 whole days to make a game just doesn't work for you! So, why not enter the GMC SLOW JAM? Take your time! Kick back and make your game over 4 months! Interested? Then just click here!

Working with sound effects

Rainworld

Member
Хорошее время суток. Столкнулся с такой проблемой. Вам нужно сделать звук шагов к персонажу в игре. То есть, вы должны воспроизводить звук, когда персонаж движется, когда определенная клавиша зажата. И чтобы звук не перекрывался. Я написал код в шаге, и в конце концов я получил, что, когда ключ был нажат, звук накладывался друг на друга, и в результате была каша. Как я могу это исправить? Может ли быть какая-то функция, которая не позволит вам накладывать звук друг на друга? A будет повторен после завершения первого этапа. Спасибо за ваше внимание.
 
Based on a quick run through Google translate, I believe you're asking how to play a footstep sound effect without it overlapping itself? If so, this should work:
GML:
//If footstep sound is not currently playing, play the sound.
if !audio_is_playing(footstep)
{
audio_play_sound(footstep,0,0)
}
 
Top