Besoin d'aide pour un menu

Nessy

Member
Salut j'ai besoin d'aide, je sais à peine programmeur et j'essaie de créer un jeu et ducoup je dois faire un menu, j'ai galèré toute la journée à essayer de faire juste un menu ou il faut appuyer sur l'espace et la partie commence, le problème c'est que j'ai touché donc je vous donne quelques informations et donnez-moi le bon code et par la même occasion, expliquez moi si vous y arrivez.

1.Si espace est pressé
2.Un fils (so_Start) se joue qu'une fois
3.Mettre le sprite sur la pièce (sTransitionF qui, comme son nom l'indique, est une image avec animation) Moi j'essaie de faire créer une instance avec l'objet (oTransitionF) dedans et le mettre à la taille X = 16 et Y = 12
4.Aller à la prochaine salle en mettant en même temps un autre sprite (sTransitionO) (si il y a besoin d'un objet il y a oTransitionO)
5.Quand l'animation du sprite est fini, l'effacer (Il a 11 images d'animation avec la dernière sans rien)

J'ai donné le max d'indications et j'arrive pas à faire cette suite donc aider moi s'il vous plaît 😭
Merci d'avance pour vos réponses !!

EvanSki

King of Raccoons
Hello, welcome to the GMC, We are an english speaking community, We ask that all members speak in english even badly translated google is acceptable, this is so we all can provide the best helpfulness possible, thanks

Bonjour, bienvenue au GMC, Nous sommes une communauté anglophone, Nous demandons que tous les membres parlent en anglais, même mal traduit google est acceptable, c'est pour que nous puissions tous fournir la meilleure serviabilité possible, merci

Nessy

Member
Oh ok, so i translate it.
Hello I need help, I barely know programmer and I try to create a game and therefore I have to make a menu, I struggled all day trying to make just a menu or you have to press the 'space and the game begins, the problem is that I touched so I give you some information and give me the right code and at the same time, explain to me if you get there.

1.If space is pressed

2.A sound (so_Start) is played only once

3.Put the sprite on the part (sTransitionF which, as its name suggests, is an image with animation) I am trying to create an instance with the object (oTransitionF) inside and put it at size X = 16 and Y = 12

4.Go to the next room by putting another sprite (sTransitionO) at the same time (if there is a need for an object there is oTransitionO)

5.When the sprite animation is finished, delete it (It has 11 animation images with the last one with nothing)

I gave the maximum of indications and I cannot make this continuation therefore help me please 😭

Thank you in advance for your answers !!

Nidoking

Member
I think the key is going to be using the Animation End event for the objects which use those sprites. It may be some effort, but I recommend reading the Manual sections on events. The online documentation here should be easy to run through Google Translate.